Nieuw pand voor Fraai ProjectenNieuw pand voor Fraai Projecten
Back Back Nieuws

Nieuw pand voor Fraai Projecten

08 juni 2017

De afgelopen tien jaar zette Fraai Projecten zich op de kaart met het inrichten en stylen van grote én kleine evenementen. Begin dit jaar verhuisde het bedrijf van Raamsdonksveer naar Oosterhout. De reden? Niet alleen meer ruimte, maar vooral meer efficiency.

Magazijnen, kantoren en werkplaats op verschillende locaties

Ze zijn bekend geworden met de iconische vergadertafel op de Nucleair Security Summit en afgelopen jaar tekenden ze nog voor de aankleding van het EK Atletiek in Amsterdam en de styling van het Allerhande Kerstfestival. Fraai Projecten creëert sfeer met aankleding, meubels, decors en accessoires. Veel materiaal wordt in de eigen werkplaats gemaakt. Die werkplaats en de magazijnen waar alles werd opgeslagen waren voorheen gevestigd op verschillende locaties. Dat maakte het werken op z’n zachts gezegd niet echt efficiënt.

Honderd keer per dag heen en weer rijden

Bas Bouman, bedrijfsleider logistiek & facilitaire zaken bij Fraai Projecten: ‘De afstand tussen onze locaties was ongeveer 400 meter. Net te ver om te lopen. Zeker als we (zware) materialen heen weer moesten brengen. We slaan vaak oude stukken op om die later weer om te bouwen en te gebruiken. Er stond op het laatst gewoon standaard één vrachtwagen met chauffeur klaar, die de hele dag heen en weer reed tussen werkplaats en magazijn. Dat sloeg natuurlijk eigenlijk nergens op. Heel onhandig en zeker niet efficiënt.’

Een pand dat past als een jas

Fraai Projecten ging op zoek naar een ander pand. Ze vonden dat in Oosterhout, aan de Everdenberg 6. Een pand dat op hun lijf was geschreven. Bas: ‘Dit gebouw is zo’n twintig jaar geleden gebouwd voor Arjan van Dijk. Alles was aanwezig: een werkplaats, magazijnen, laaddocks en kantoren. Voor ons plug & play, we konden er zo in. Toeval wil dat ik heel wat jaar in dat gebouw heb gewerkt, ik was onder andere in dienst bij Arjan van Dijk. Ik kende het pand dus precies en wist wat de mogelijkheden waren. Hier kunnen we efficiënt werken én doorgroeien.’

Maar hoe verhuis je duizenden meubelen en accessoires?

En dan ook nog eens op een manier dat de klanten er niks van merken en je alles zelf weer terug kunt vinden? Bas vertelt: ‘We zijn begin van dit jaar begonnen. Alle kerstdecoraties die terug kwam van de events werden in Oosterhout opgeslagen. Daarna hebben we alles in etappes verhuisd. In totaal zijn er 350 trailers met materiaal vervoerd. We planden één weekend om met al het personeel tafels, stoelen, kasten en buffetten te verhuizen. Met een eigen systeem in Excel konden we precies zien welk onderdeel waar was. Zo is alles de hele tijd traceerbaar gebleven. We zijn helemaal niks kwijtgeraakt. Op één oud keukentafeltje na. Maar dat is waarschijnlijk in een container beland’, lacht hij.

En nu de opening?

De nieuwe magazijnen zijn inmiddels gevuld en zien er spic en span uit, de werkplaats is een stuk groter en er is meer dan voldoende kantoorruimte. ‘Werken gaat nu zoveel efficiënter. We kunnen nu snel schakelen. Zeker nu de drukke periodes er weer aankomen is dat heel fijn. We gaan nog aan de slag met het creëren van een mooie kantoortuin, ideeën zat! Of er nog een officiële opening komt? Ook daar zijn we mee bezig. 2017 is ook ons jubileumjaar: we bestaan 10 jaar. Dus we laten het zeker niet geruisloos voorbij gaan, daar kun je zeker van zijn.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!