LENN  geeft ieder evenement en stad de uitstraling die het verdient LENN  geeft ieder evenement en stad de uitstraling die het verdient
Back Back In de spotlights

LENN geeft ieder evenement en stad de uitstraling die het verdient

19 april 2024

Het voorjaar is begonnen en dat betekent traditioneel de start van het buiten(evenementen)seizoen. Bij LENN wrijven ze zich al in de handen. Als het gaat om het aankleden van met name sportieve evenementen heeft LENN de statuur van een topspeler. Event dressing, venue dressing, city dressing en artwork handling zijn de vier takken van sport die ze in Delft tot in de puntjes beheersen. Onder meer Het WK-shorttrack in een uitverkocht Ahoy in Rotterdam en de Haagse CPC Loop vormden recent op het sportief vlak de aftrap van een veelbelovend 2024. ‘Heerlijk die druk om met onze grote crew weer iets neer te zetten’, aldus commercieel manager Ronald van Voorthuizen.

WK -shorttrack en Dutch Grand-Prix

Het team van LENN stond in Ahoy voor een mega klus door de volledige aankleding van het WK-shorttrack te verzorgen en zo een bijdrage te leveren aan het succes, de beleving en de herinnering van de bezoekers. Een uitdaging waar ze glansrijk in slaagden. Later dit jaar is LENN onder meer partner van het prestigieuze golftoernooi het KLM Open, het EK beachvolleybal en de Tour de France Femmes met start in de Maasstad. Ook de aankleding van enkele sportieve side-events, die op meerdere locaties worden georganiseerd vanwege de Olympische Spelen in Parijs, staan op de werkkalender. Daarnaast mag het team van LENN zich in augustus opnieuw verheugen op de Dutch Grand-Prix in Zandvoort. Ronald: ‘Dat zijn voor ons de krenten in de pap. Hier zijn we al weken van tevoren mee bezig met de opbouw. In onze opslag hebben we nu twaalf- tot vijftien kilometer aan aluminiumbuizen staan.  Dat is in de zomer allemaal weg voor de Dutch Grand-Prix in Zandvoort. We doen daar de aankleding van de tribunes, wayfinding en bestickering van de hospitality units. Eigenlijk alles wat je niet op televisie ziet.’

Breed speelveld

Het sporthart van LENN komt ook naar direct naar voren op de vernieuwde website waar de TCS Amsterdam Marathon een prominente plek heeft gekregen. Het speelveld van LENN is echter veel breder. ‘We werken bijvoorbeeld ook al jaren samen met De Doelen, vooral op het gebied van de aankleding voor congressen. Dezelfde weg zijn we sinds kort ook ingeslagen met de Van Nelle Fabrieken en Madurodam. Ook hebben we in 2021 Rotterdam aangekleed vanwege het Eurovisie Songfestival, vorig jaar vanwege Koningsdag en werken we dit jaar weer mee aan de Wereldhavendagen.’

Sign again

Verspilling van materiaal tegengaan? Bij LENN nemen ze dit uitermate serieus. Soms gaan de ontwikkelingen op dit gebied Ronald zelfs niet snel genoeg. ‘Een mooi voorbeeld om te noemen is dat we sinds enige tijd geprint plaatmateriaal met de naam Sign Again leveren. Deze platen zijn gemaakt van gebruikte frontlit doeken. Deze restanten worden vermalen en vervolgens geperst tot nieuw te bedrukken plaatmateriaal. De doeken van de afgelopen Dutch Grand Prix zijn op deze wijze allemaal verwerkt.’

Samen aan het iets moois bouwen

Wat zeker ook vermeld dient te worden is dat LENN ook relatief kleine projecten met liefde uitvoert, zoals de dressing van een klein torentje of wegbewijzeringsboorden voor evenementen of enkele vlaggen. Ronald: ‘Uiteraard staan we ook open voor ideeën vanuit de opdrachtgever. Dat prikkelt ons brein weer om een creatieve uiting te bedenken.’ Kortom: Samen aan iets moois bouwen, doe je met LENN. 

Tekst: Johan van Dien

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!