adidas kiest het HEMbrugterrein voor haar halfjaarlijkse Summitadidas kiest het HEMbrugterrein voor haar halfjaarlijkse Summit
Back Back Eventcase

adidas kiest het HEMbrugterrein voor haar halfjaarlijkse Summit

27 december 2016

Het HEMbrugterrein is in de maand oktober getransformeerd tot een waar creatief en inspirerend evenemententerrein. Een hele week nam multinational en wereldmerk adidas het gebied over voor haar halfjaarlijkse Summit, waar de nieuwste collecties van adidas en Reebok aan het West-Europese Sales-, Marketing- en distributiepersoneel (afkomstig uit 25 landen) en relaties werden getoond. Peter Tates en Tim Alberti van Taets Art and Event Park geven ons alle ins & outs.

Naam evenement » adidas en Reebok Summit
Soort evenement » Meerdaags congres
Opdrachtgever » adidas International AG
Organisator » adidas International AG
Data evenement » 10 t/m 17 oktober
Locatie » Taets Art and Event Park
Doelgroep » Sales-, marketing- en distributiepersoneel & relaties
Aantal gasten » 1.500 per dag 

De overtreffende trap van Berlijn

De top van adidas International AG – waar Reebok ook bij hoort – koos het Hembrugterrein in Metropoolregio Amsterdam niet zomaar. Ze wilden een rauwe, industriële omgeving waar de presentatie van hun samples en innovaties kleurrijk tegen afsteken. ‘Ze zochten een inspirerende nieuwe locatie waar alles mogelijk is en die hebben ze hier gevonden,’ vertelt Peter Tates.

Olympisch dorp

Voor het eerst zijn maar liefst tien venues en ruim 25 ruimtes ingezet door Taets Art and Event Park – met medewerking van het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) voor de 1.500 dagelijkse gasten en medewerkers van adidas. ‘De venues werden omgebouwd tot een hoogwaardig evenement met een campus look-and-feel ambiance. Op het buitenterrein stond een grote circustent – een enorme ‘work-and-play’ area – met tafeltennis en voetbalbiljart. Ook was er een cateringgedeelte, dat zich qua grootte en allure met het restaurant van een willekeurig Olympisch dorp kan meten. In de Black Box, de evenementenhal van Taets van 6.000 vierkante meter, waren de nieuwste modellen te bewonderen en uit te proberen. De oude fabriekshallen werden ingezet als creatieve en inspirerende ruimtes voor nieuwe productpresentaties,’ aldus Alberti.

Collectie Herfst/Winter 2017

Het evenement begon met een centrale kick-off met een high level av-presentatie. Daarin kwamen de nieuwe ontwerpen, producten en communicatie-concepten van adidas en Reebok aan bod. Ook werd hun nieuwe collectie voor herfst/winter 2017 gepresenteerd.

Hoogtepunten

Naast het omtoveren en inzetten van zo veel ruimtes tegelijk, was ook de catering een hoogtepunt te noemen: ‘We hebben elke dag een ‘streetfood lunch’ verzorgd voor 1.500 gasten. En alle dagen werden afgesloten met een diner voor 1.700 personen. Aan lange gedekte tafels heeft iedereen kunnen genieten van een ‘familystyle dinner’ en dit allemaal met ons eigen cateringlabel ‘Taets Kitchen’. ‘Niet eerder organiseerden wij een evenement inclusief catering van deze grootte. We kijken terug op een succesvolle week,’ sluit Alberti af.

Facts

» Locatie: 22.000 m2 totaal in gebruik – 10 verschillende gebouwen, 25 ruimtes – 7.500 m2 exporuimte
» Inhoud: 50 presentaties / sessies
» Grootte: dagelijks 1.500 gasten
» Catering: 1.500 personen street food lunch – 1.700 personen family style dinner

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!