Strategische Eventmarketing maakt belofte waarStrategische Eventmarketing maakt belofte waar
Back Back Nieuws

Strategische Eventmarketing maakt belofte waar

14 december 2023

Na drie edities van de opleiding Strategische Eventmarketing kan gezegd worden dat de belofte waar wordt gemaakt. Tijdens de opleiding ontwikkel je een Strategisch Eventplan voor jouw organisatie. Daarmee kan je na afloop van de opleiding direct aan de slag en jouw nieuwe strategie tot uitvoer brengen. Dat deze aanpak succesvol is hebben vele alumni bewezen. Door de toepassing van hun Strategisch Eventplan hebben ze een aantoonbare succesvolle bijdrage geleverd aan het behalen van de organisatiedoelstellingen. Dit resultaat heeft hun positie binnen de organisatie versterkt en bovenal zijn de events qua vorm en inhoud vele malen interessanter geworden voor de deelnemers.

Volle zalen trekken

Dennis ontwikkelde een plan om de vrij droge opening van het  Academisch Jaar tot een PR moment te maken. De opening werd gekoppeld aan de verkiezing van de beste afstudeerprojecten van de HKU studenten en de expositie van hun beste werk. Hierdoor kwamen studenten, docenten, bestuur en medewerkers bijeen en werd iedereen deel van de Opening van het Academisch Jaar. Het gebruikelijke zaaltje moest hierdoor worden ingeruild voor de grote zaal in Tivoli-Vredenburg. Dennis heeft met zijn Strategisch Eventplan de toon gezet voor een geheel nieuwe eventaanpak voor de HKU.

Personeelswerving

Bij de organisatie van Marcella van Flynth is de strategie om de beste specialisten uit het vakgebied financiële dienstverlening te werven en te behouden. Om dat in een uitermate competitieve markt voor elkaar te krijgen, is er een strategie ontwikkeld voor een onboarding traject waarin events campagnematig worden ingezet. Door de juiste inzet van een reeks evenementen zorgt Marcella voor binding onderling en met de organisatie. Het verloop onder nieuwkomers is daardoor geminimaliseerd. Dat betekent aantoonbaar beduidend minder wervingskosten,  betere integratie en beter functioneren van de nieuwe collega’s en meer werkplezier.

Wat wordt jouw toekomst?

De Strategisch Eventmarketeer is verantwoordelijk voor de vertaling van organisatiestrategie naar eventbeleid dat een wezenlijke bijdrage levert aan het behalen van de organisatiedoelstellingen. Events zijn voor een organisatie de belangrijkste contactmomenten met de stakeholders. De juiste presentatie van de strategie en de profilering van directie zijn van essentieel belang voor het imago van de organisatie en de relatie met de stakeholders. De Strategisch Eventmarketeer is de sparringpartner voor en adviseur van de directie voor die profilering en presentatie. Dat betekent dat de kennis van de Eventmarketeer leading is bij events.

Investeer in jezelf en jouw events

Deze opleiding helpt je invulling te geven aan jouw eventbeleid. Je kunt aantonen een essentiële bijdrage te leveren aan het behalen van de strategische doelstellingen van jouw organisatie. Je leert denken vanuit mogelijkheden en kansen. Vanuit de organisatiestrategie bepaal je de juiste keuze voor live, hybride of online evenementen die structureel en campagnematig worden ingezet.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Strategische Eventmarketing maakt belofte waarStrategische Eventmarketing maakt belofte waar

Lezingen over NS in de Tweede Wereldoorlog

Opleidingen, trainingen en workshops
Strategische Eventmarketing maakt belofte waarStrategische Eventmarketing maakt belofte waar

Zwolse Asperge Tiendaagse terug

Opleidingen, trainingen en workshops
Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!