NetworkTables.com herpositioneert zich als Krowden NetworkTables.com herpositioneert zich als Krowden
Back Back Nieuws

NetworkTables.com herpositioneert zich als Krowden

23 november 2023

Krowden, een softwaretool voor evenementenorganisatoren, kondigt met trots de rebranding van zijn voorgaande naam, NetworkTables.com, aan. De oorsprong van de nieuwe naam, Krowden, is ‘netwerk’ aan de andere kant, en het doel is om organisatoren van evenementen te helpen hun crowds te betrekken en te verbinden.

Krowden is ontworpen om event-organisatoren te helpen tijd en geld te besparen door slimme matchmaking van bezoekers, tools voor het managen van agenda's en een toonaangevend community platform dat Always-On is, om de efficiëntie van evenementen te verhogen en de kosten te verlagen. De intuïtieve gebruikersinterface biedt een uitgebreide reeks functies waarmee organisatoren van evenementen hun evenementen gemakkelijk kunnen beheren. Klanten zijn managers van grote congressen, beurzen en verenigingen verspreid over 42 landen.

Verbinden van menigten, niet alleen aan tafels

Terwijl het bedrijf in 2014 de unieke innovatie introduceerde om ‘jezelf visueel vooraf te placeren aan rondetafelgesprekken voordat je een evenement bijwoont’, heeft het de afgelopen jaren twee nieuwe succesvolle innovaties gelanceerd. Het concept van Topic Based Matchmaking waarbij deelnemers 1-op-1 ontmoetingen of groepsdiscussies plannen op basis van onderwerpen. Plus het concept van Always-On-evenementen: event communities die nooit stoppen. Het creëren van ‘een self-service event community waarin leden hun eigen mini-kennissessies creëren’. Volgens oprichter Matthijs Otto ontwrichten ze op deze manier de event matchmaking en event community platform markt met concepten die 10x betere resultaten opleveren.

‘We zijn letterlijk voorbij onze bedrijfsnaam gegroeid. De naam Krowden weerspiegelt precies wat we de afgelopen 9 jaar als bedrijf zijn geworden: we zijn wereldexperts geworden in het verbinden van menigten, en niet alleen aan tafels. Je kunt ons een tool noemen, of een manier van verbinden. De ervaring die we hebben opgedaan en de hyperfocus op één specifiek ding, namelijk ‘netwerken’, maakt ons de beste op de markt’ – Matthijs Otto, CEO en oprichter, Krowden.

Integratie en groei van evenemententechnologie

Na een groei door de pre, tijdens en na de covid-periode ziet het bedrijf een zonnige toekomst voor zich. Het bedrijf ervaart momenteel een enorme vraag van event agencies, event-apps, ticketing platforms en event branding bedrijven die de slimme oplossingen van Krowden in hun aanbod integreren en whitelabelen. 'In de event-tech markt voor event matchmaking geeft deze nichestrategie ons een unieke positie ten opzichte van elke concurrentie die zich te veel richt op alles-in-één oplossingen. Ze kunnen jaren besparen met onze embedded oplossing die ze binnen enkele minuten kunnen integreren.' - Matthijs Otto, CEO & oprichter, Krowden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!