Jonge ondernemers ontwikkelen en testen nieuw drankje samen met Moxy The HagueJonge ondernemers ontwikkelen en testen nieuw drankje samen met Moxy The Hague
Back Back Nieuws

Jonge ondernemers ontwikkelen en testen nieuw drankje samen met Moxy The Hague

06 september 2023

Twee jonge ondernemers, Pieter Kronenburg en Andrew Trapman, hebben een nieuw drankje ontwikkeld: Theetje, een ice tea met alcohol. Het drankje is gemaakt voor en door studenten en heeft nu zijn weg gevonden in verschillende hotels, waaronder Moxy Den Haag, het hotel waar Pieter werkt. Wat Theetje bijzonder maakt, is de steun die Pieter heeft gekregen van zijn werkgever.

Theetje is ontstaan vanuit de ambitie om studenten in een wereld van restaurants en horeca met elkaar te verbinden. ‘Met Theetje willen we een drankje bieden dat niet alleen verfrissend, maar ook betaalbaar is medestudenten, zodat iedereen kan genieten van een heerlijk alternatief voor bier en wijn’, aldus Kronenburg. Het concept slaat daarmee haaks aan bij de behoefte van de jonge doelgroep: studenten tussen 18 en 30 jaar. De officiële lancering van Theetje viel samen met dit schooljaar 2023/2024.

Gesteund door werkgever

General Manager van Hotel Moxy Den Haag Remco van der Jagt is trots op zijn medewerker. ‘Bij Moxy ondersteunen we graag onze medewerkers bij hun persoonlijke groei en ambities. We zijn dan ook trots op de prestaties van Pieter en zijn compagnon Andrew. Ze hebben hun product bij ons ontwikkeld en getest, waarbij wij ze van waardevol advies hebben mogen voorzien. We hebben hun product dan ook met plezier opgenomen in ons assortiment’, aldus Van der Jagt.

Jong ondernemerschap

Theetje is ontstaan na de gezamenlijke reis van het duo naar Canada waar al enkele ice tea’s met alcohol verkrijgbaar waren. In Nederland bestond nog geen soortgelijke drank. Het duo heeft nu een eigen smaak bedacht en doorontwikkeld in Nederland. De jonge ondernemers hebben met succes groothandelaren benaderd om het distributienetwerk te vergroten, wat resulteerde in de beschikbaarheid van Theetje bij diverse hotels. Naast Hotel Moxy Den Haag zijn dat andere hotels uit Den Haag binnen de hotelketen van IHCP en het Leidsche Stadsbrouwhuis. Kronenburg en Trapman hebben de ambitie op landelijke beschikbaarheid van Theetje en om het drankje geliefd te maken onder studenten door heel Nederland.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!