Eerste AI Marketing Congres van Nederland  Eerste AI Marketing Congres van Nederland
Back Back Nieuws

Eerste AI Marketing Congres van Nederland

29 februari 2024

De afgelopen anderhalf jaar heeft AI de marketingwereld overweldigd met zijn mogelijkheden. Er gaat geen maand voorbij, of we worden weer verrast met nieuwe mogelijkheden. Van het creëren van teksten en beelden tot het genereren van video's en het optimaliseren van verzendtijden. Overal om ons heen zien we de potentie, horen we de beloftes, maar het omzetten van deze veelbelovende technologieën in daadwerkelijke waarde, in dagelijkse werkprocessen, dat blijkt nog lastig. Het AI Marketing Congres dat op 7 maart plaatsvindt in Jaarbeurs vormt een cruciale brug tussen het horen van de grootste beloftes van AI en het daadwerkelijk ervaren van de realiteit door middel van echte casestudies en concrete workshops.

Echte verhalen en hands-on workshops

De dag omvat 20 sessies, waaronder inspirerende keynotes, interactieve workshops en interessante cases gegeven door experts die hun handen vuil hebben gemaakt. Zij laten niet alleen eerlijke verhalen over wat ze hebben gedaan en gezien in het veld, maar laten je ook zien hoe het moet.

Charida Dorder, organisator van het evenement en winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs van 2023, zal zelf ook bijdragen met zal persoonlijk een keynote verzorgen over essentiële inzichten voor marketingprofessionals, gevolgd door praktijkvoorbeelden en nuttige tips voor het integreren in teamprocessen aan het einde van de dag.

‘We worden letterlijk overspoeld met AI-tools, en daar ligt meteen het kernprobleem: we slagen er niet in om het maximale uit deze overvloed aan mogelijkheden te halen. Experimenteren gebeurt ad hoc, zonder verdieping hoe de technologie precies werkt. Het resultaat? We realiseren weinig impact. We besteden meer tijd aan het uitproberen van deze tools dan dat ze ons daadwerkelijk voordeel opleveren. De uitdaging ligt niet alleen in het selecteren van de juiste tools, maar ook in het ontdekken hoe je het optimale eruit kunt halen en, vooral, in het integreren ervan in ons dagelijks werkproces.’

Leren toepassen

Dit vraagstuk ligt aan de basis van ons evenement. Verschillende marketingdisciplines worden uitgelicht via inspiratiesessies over recente trends en ontwikkelingen, gecombineerd met praktijkgerichte workshops met concrete handvatten. Naast een inspiratiesessie over de impact van AI on Search, duiken we ook in de prijswinnende SEO ChatGPT-case en bieden we een workshop aan over het gebruik van ChatGPT voor SEO-contentcreatie. Zo ben je niet alleen helemaal bij met de laatste stand van zaken in je vakgebied, maar weet je ook hoe je deze kennis concreet toepast. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!