Doorzetters en omdenkers: webinarDoorzetters en omdenkers: webinar
Back Back Nieuws

Doorzetters en omdenkers: webinar

28 april 2020

Dinsdagochtend organiseerde Erik Peekel van Aaaaha! Bureau voor Live communicatie de derde webinar Coronacrisis in de evenementensector. Hoe zorg je ervoor dat je mee kunt in de 1,5 meter economie? Wat moet je allemaal op orde hebben? En wat kun je in de tussentijd nog wel doen? Aan tafel zat Mechtild Stultiens van Artishock eventmarketing en initiatiefnemer van het 1m50loket.

Omdenken

Erik laat verschillende doorzetters en omdenkers uit de branche aan het woord om te vertellen hoe zij hun doelgroep ook nu informeren, activeren en verbinden. ‘We gaan gewoon weer aan de slag met zijn allen’, start Erik Peekel. ‘Die positieve mindset is nu belangrijk!’

1m50loket

Een positief initiatief is het 1m50loket: Mechtild Stultiens van Artishock is initiatiefnemer. Het 1m50Loket is hèt loket voor alle organisatoren, instellingen en bedrijven met vragen over ‘het nieuwe normaal’. Het 1m50Loket is een samenwerking van CrowdCom en Artishock events & marketing en ontstaan vanuit hele duidelijke behoefte uit de markt. Mechtild: ‘Er worden allerlei maatregelen opgesteld en daar moet je iets mee. Door gebrek aan ruimte, tijd en middelen vinden veel ondernemers dit lastig, maar het ontbreekt vaak ook aan kunde en creativiteit om het op te lossen. Daar kunnen wij als Artisjok mee helpen!’

Kleinschaliger en exclusiever

Maar alle goede ideeën ten spijt: of mensen nog wel wíllen komen is een van de meest prangende vragen. Daar ligt misschien wel een van de belangrijkste uitdagingen, maar gelukkig bestaat ook daar een positief antwoord op. Erik Peekel: ‘Het is belangrijk om als professionele organisator te laten zien en weten dat je overal aan gedacht, daarmee stel je mensen grotendeels gerust.’ Mechtild: ‘Samenkomen zal kleinschaliger en exclusiever worden, maar dan zijn mensen wel meer geneigd om te komen. Die 1,5 meter is niet het doel, wel het middel.’

Polls

Aan de hand van verschillende polls – bijvoorbeeld ‘Ben jij al voorbereid op 1,5-evenementen?’ delen de ingelogde aanwezigen hun meest prangende vragen. In verschillende minivlogs was er bovendien aandacht voor doorzetters en omdenkers uit de branche.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!